سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

آمانو مرتکب اشتباه تاریخی شد

اختصاصی ایرنا/

سلطانیه: آمانو مرتکب اشتباه تاریخی شد/ آقای مدیرکل رفتارش را تغییر دهد

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

وین- سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه یوکیو آمانو در گزارش جدید خود مرتکب یک اشتباه تاریخی شده است به مدیرکل آژانس توصیه کرد که رفتارش را تغییر دهد.ادامه خبر.....


ورزشکار فسایی به مسابقات کشوری راه یافت

ورزشکار فسایی به مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور راه یافت

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

شیراز - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فسا گفت: محمد طه هوشیاری ، بازیکن جوان تیم بدمینتون این شهرستان با کسب پیروزی در مسابقات انتخابی بدمینتون استان فارس وعضویت در تیم منتخب بدمینتون این استان به مسابقات قهرمانی کشور راه یافت.

محسن گندمکار در گفت و گو با ایرنا افزود: این بازیکن جوان فسایی در مسابقات انتخابی بدمینتون استان فارس موفق شد

باغلبه بر حریفان خود ازشهرستان های جهرم ، فیروزآ باد، شیراز ، آباده و اقلید برتری خود را به اثبات رساند و به عضویت تیم منتخب این استان درآید.

وی بیان کرد: مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور 29 آبان ماه جاری به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.


لبنان در مقابل اتحادیه عرب

لبنان در مقابل اتحادیه عرب
منبع:شبکه ایران
میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان با تعلیق و حذف هر کشور عربی از اتحادیه عرب به شدت مخالفت کرد و گفت: تصمیم اخیر اتحادیه عرب ،مشکلات دیگری از جمله دخالت‌های خارجی در سوریه را بدنبال خواهد داشت و بیروت به شدت با آن مخالف است.ادامه خبر.....

همیشه آرزو داشتم یک ایرانی رکوردم را بزند

باقری قرارداد نمی‌خواهد، به زور نگهش می‌داریم
رضازاده: همیشه آرزو داشتم یک ایرانی رکوردم را بزند/ تنها ایرانی‌ها جرأت داشتند
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: رضازاده: همیشه آرزو داشتم یک ایرانی رکوردم را بزند/ تنها ایرانی‌ها جرأت داشتند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: از اینکه بهداد توانست وزنه 214 کیلوگرمی را مهار کند خوشحال شدم چون همیشه آرزو داشتم یک ایرانی رکوردم را بزند.ادامه خبر.....

 

دیه دانش آموزان سوخته پرداخت شد

پس از 5 سال انتظار؛
چک‌های دیه دانش‌آموزان سوخته درودزن تحویل شد
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: چک‌های دیه دانش‌آموزان سوخته درودزن تحویل شد
 

خبرگزاری فارس: پس از پنج سال انتظار چک‌های دیه دانش‌آموزان سوخته درودزن تحویل والدین آنها شد.

ادامه خبر.....

 

آنهایی که توانایی «نه گفتن» ندارند، بخوانند

با یک هنر زندگی آشنا شوید/ آن‌هایی که توانایی «نه گفتن» ندارند، بخوانند

منبع:خبرگزاری برنا

افراد باید تلاش کنند که هرکاری را به درستی برای دیگران انجام دهند؛ اما در عین حال نفع و منفعت آن را هم برای خود در نظر بگیرند. ادامه خبر.....


تهیه بنزین طبیعی از جلبک

تهیه بنزین طبیعی از جلبک و علف دریایی

منبع:خبرگزاری برنا

جلبک های دریایی یکی از منابع تهیه سوخت طبیعی هستند.

به گزارش سرویس علم و فناوری برنا، لارس برونر کارشناس محیط زیست مرکز بیو تکنولوژی در اوبان اسکاتلند است. کار هر روز صبح او جمع اوری نمونه جلبک از شهر زادگاهش جزیره سیل در ساحل غربی اسکاتلند است.

جلبک های دریایی یکی از منابع تهیه سوخت طبیعی هستند. این مرکز به دنبال پیدا کردن بهترین نوع علف های دریایی برا ی تهیه سوخت طبیعی در مقدار انبوه است.

او می گوید: “ما خودمان طرفدار استخراج انبوه منابع طبیعی نیستیم. در اصل می خواهیم کشت آن را بهینه کنیم. نمونه های طبیعی را بگیریم، تخم آنرا تهیه و آن را تولید کنیم.”
جلبک فاقد لیگنین یا ماده ای که باعث رنگ قهوه ای در گیاهان می شود است و سلولز هم ندارد و به همین دلیل برای تجزیه گیاه به متان از گیاهان خشکی بهتر نتیجه می دهد.
ترکیب ملکولی هرکدام از نمونه های جمع آوری شده در بزرگترین بایگانی جلبک اروپا ثبت می شود. بعد با یک روش مخصوص، اجزا تشکیل دهنده به ویژه اسید های چرب جلبک اندازه گیری می‌شود. اسید های چرب جز اصلی تولید انرژی از جلبک است. نتیجه اینکه مقدار سوخت حاصل از هر نوع جلبک محاسبه می شود.

ریز جلبک ها بیشتر برای تولید بنزین طبیعی و جلبک‌های بزرگ برای تولید گاز متان و اتانول طبیعی مورد نظر دانشمندان هستند.


احترام متقابل راهی برای رسیدن به کمال

تکنیک‌های زندگی موفق/3

احترام متقابل راهی برای رسیدن به کمال/معیارهای شخصیتی را زیرپا نگذاریم

منبع:خبرگزاری برنا

به گفته سرلک، کارشناس مسایل خانواده، زن و شوهری که با محبت و احترام در زندگی زناشویی رفتار نکنند از مقام بندگی خداوند محروم می‌شوند.ادامه خبر.....


موفقیت اصولگرایان با پرچم واحد

باقری لنکرانی:
موفقیت اصولگرایان با پرچم واحد به دست می‌آید
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: موفقیت اصولگرایان با پرچم واحد به دست می‌آید

خبرگزاری فارس: عضو هیئت موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: به انتخابات آینده بسیار خوشبین هستیم، موفقیت اصولگرایان با پرچم واحد اصولگرایان اتفاق می‌افتد.

کامران باقری لنکرانی لنکرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مذاکرات خوبی با جبهه متحد اصولگرایان در حال انجام است و امیدواریم این پرچم واحد هر چه زودتر شکل گیرد.
وی ادامه داد: انتخابات آتی بسیار پیچیده و حساس است و باید برای آن حساس‌تر و با هوشیاری کامل‌تر برنامه‌ریزی کرد.
عضو هیئت موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شکل نگرفته است اما حرف‌هایی برای گفتن دارد و حرف این جبهه این است که همگی باید تلاش کنند تا مجلس آتی کارآمدتر و موثرتر شود و برنامه‌های خود را براساس الگوی اسلامی پیش برد.
لنکرانی بیان داشت: انتخابات آینده آزمون خوبی برای فعالان سیاسی است و هر چه انقلاب به پیش می‌رود اهمیت اخلاق سیاسی و رعایت تعهدات اخلاقی و فضایل در روابط سیاسی و اجتماعی جلوه بهتری به خود می‌گیرد.
وی اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که در این آزمون برخی به جای رعایت مسایل اخلاقی، اقدام به پرخاشگری و تهمت کنند که این امر آسیب جدی به مردم وارد می‌کند و خوشایند هیچ گروهی سیاسی نیز نیست.
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امیدواریم اصولگرایان در حضور اجتماعی خود همواره بحث‌های ارزشی و اخلاقی را مدنظر قرار دهند.
لنکرانی با بیان اینکه به انتخابات آینده بسیار خوشبین هستیم، گفت: این موفقیت به صورت بروز پرچم واحد اصولگرایان اتفاق می‌افتد هرچند در حال حاضر اختلاف سلیقه نیز وجود دارد.