سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

5 توصیه کلیدی برای سالم نگهداشتن ریه ها

5 توصیه کلیدی برای سالم نگهداشتن ریه‌ها

منبع:شبکه ایران

داشتن ریه‌هایی سالم، میزان بالایی اکسیژن برای خونتان فراهم می‌کند و سبب می‌شود بتوانید کار و فعالیت کرده و به خوبی زندگی کنید.ادامه خبر.....

فتنه عربستان برای تجزیه لبنان

پس از عقب‌کشیدن از میانجیگری صورت گرفت؛
فتنه عربستان برای تجزیه لبنان
منبع:شبکه ایران
مقامات عربستان پس از آنکه مدعی شدند خود را از تحولات لبنان عقب کشیده‌اند، امروز از احتمال تجزیه این کشور کوچک خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، "سعود الفیصل"، وزیر امورخارجه عربستان که دوره بیماری پادشاه این کشور روند تصمیم‌گیری‌ها مهم را برای آنها مختل کرده بود، پس از آنکه مدعی شد کشورش از پروژه لبنان خارج شده است!! در مصاحبه با شبکه خبری وابسته به این کشور از تجزیه لبنان سخن گفت.
"بر اساس گزاش العالم، سعود الفیصل در قسمتی از گفت‌وگوی بلند خود با شبکه العربیه با خطرناک توصیف کردن اوضاع لبنان، از تقسیم این کشور سخن راند. وزیر خارجه عربستان در این گفت‌وگو اعلام کرد که وضعیت لبنان «خطرناک» است و عربستان سعودی خود را از میانجی‌گری در حل مسائل این کشور خود را کنار کشید.
هر چند منابع مطلع می‌گویند عربستان تحت فشارهای آمریکا و فرانسه و برای انتقام‌گیری از سوریه و مقاومت اسلامی در این کشور، خود را از روند رایزنی با سوریه عقب‌ کشید و دست سعد الحریری را برای بر هم زدن توازن سیاسی موجود در لبنان باز گذاشت اما سعود الفیصل گفت: ملک عبدالله با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تماس مستقیم گرفت و توافقشان این بود که به حل مشکل لبنان پایبند باشند ولی این اتفاق رخ نداد.
فیصل بدون اشاره به دلیل عدم نهایی شدن توافق سوری – سعودی در سخنانی که بوی فتنه جدیدی در لبنان از آن می‌آید، وضعیت لبنان را خطرناک خواند و گفت «اگر کار به جدایی و تقسیم بکشد، لبنان، کشوری که نمونه همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان، قومیت‌ها و گروه‌های مختلف است به پایان خود می‌رسد.»


پرداخت 2 هزار میلیارد تومان سهام به بازنشستگان

    نظر
محصولی خبر داد:
پرداخت 2 هزار میلیارد تومان سهام به بازنشستگان
منبع:شبکه ایران
وزیر رفاه و تأمین اجتماعی از تصویب پرداخت 2 هزار میلیارد تومان سهام به بازنشستگان خبرداد.ادامه خبر.....

رییس جمهور در استان یزد

    نظر

رییس‌جمهور در بدو ورود به استان یزد:

مردم یزد همواره در صیانت از آرمان‌های انقلاب پیشتاز بوده‎اند.

منبع:خبرگزاری برنا

دکتر احمدی نژاد گفت: مردم یزد همواره در صیانت از آرمان‌های انقلاب، پیشتاز و سرآمد بوده‌اند. ادامه خبر.....
 

 


کاهش 9 میلیون لیتری میانگین مصرف بنزین کشور

کاهش 9 میلیون لیتری میانگین مصرف بنزین کشور
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران - میانگین مصرف بنزین کشور در 28 روز گذشته به 52 میلیون لیتر در روز رسیده که در مقایسه با میانگین مصرف بنزین قبل از اصلاح قیمت‌ها 9 میلیون لیتر در روز کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، براساس آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، هم اکنون مصرف بنزین کشور با کاهش روزانه حدود 9 میلیون لیتر به 52 میلیون لیتر رسیده که با احتساب بنزین لیتری 7800 ریال به قیمت فوب خلیج فارس، میزان صرفه جویی و درآمد حاصل از آن چشمگیر است.
براساس همین گزارش میانگین مصرف گازوییل(نفت گاز)کشور نیز با وجود بسته های
حمایتی ، هم اکنون به روزانه 42 میلیون لیتر کاهش یافته است.
همچنین از ابتدای امسال تاکنون روزانه به صورت میانگین 52 میلیون لیتر بنزین به عنوان راهبردی ترین کالای مصرفی در کشور مصرف شده که روزانه به صورت میانگین 12 میلیون لیتر از این میزان در منطقه تهران مصرف می شود.
تهرانی ها همزمان با گذشت 28 روز از اصلاح قیمت حامل های انرژی و افزایش قیمت سوخت، از 27 آذر تا 25 دی 316 میلیون و 165 هزار لیتر بنزین مصرف کردند که در دوره مشابه سال گذشته این رقم 378 میلیون و 307 هزار لیتر بوده که نشانگر کاهش 62 میلیون و 142 هزار لیتری (16.4 درصد) مصرف بنزین است.
آمارها نشانگر آن است که در طول این مدت مجموع مصرف بنزین سوپر تهران با یک میلیون و 949 هزار لیتر کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 28 میلیون و 355 هزار لیتر رسید.
همچنین در این دوره زمانی، مصرف گازوییل تهران به 159 میلیون و 531 هزار لیتر رسید که این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته(236 میلیون و 341 هزار لیتر)از کاهش 76 میلیون و 810 هزار لیتری (32 درصدی) مصرف این فرآورده حکایت دارد.
مجموع مصرف نفت کوره منطقه تهران از 27 آذر تا 25 دی امسال با کاهشی 56.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 11 میلیون و پنج هزار لیتر رسیده است.

پیشبینی آیتالله بهجت(ره) از زمان مرگش

معاون مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی عنوان کرد:
پیش‌بینی آیت‌الله بهجت(ره) از زمان مرگش
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی-تربیتی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت در قالب بیان آینده یک طلبه خارجی، زمان مرگ خود را پیش‌بینی و به او بازگو کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی سنجری، معاون فرهنگی-تربیتی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در مورد مژده آیت‌الله العظمی بهجت(ره) به یک طلبه غیر ایرانی اظهار داشت: یکی از طلاب مدرسه جامعه المصطفی العالمیه، پیش از حضور در جامعة‌المصطفی، با ویزای(روادید) زیارتی به قم می‌آید و در این مراسم با آیت‌الله العظمی بهجت آشنا می‌شود.
وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله بهجت به آن طلبه می‌گوید، هرچند تو می‌روی، اما برای طلبگی باز می‌گردی، ولی زمانی که می‌آیی من نیستم. این طلبه می‌گفت: "زمانی که از سوی جامعةالمصطفی برای تحصیل در ایران انتخاب شدم و ویزای من نیز فراهم شد، یک روز پیش از حضور من در ایران، حضرت آیت‌الله بهجت از دنیا رفته بود ". و این پیش‌بینی دقیق آن عارف واصل از زمان رحلت خود از دنیای فانی بود.


استرالیا صعود کرد

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از دوحه/

استرالیا صعود کرد، کره‌جنوبی حریف ایران شد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال استرالیا با برتری برابر بحرین به عنوان تیم اول گروه سوم صعود کرد و کره‌جنوبی نیز حریف ایران شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از دوحه، دو دیدار آخر از گروه سوم مسابقات از ساعت 16:45 به طور همزمان آغاز شد.
استرالیا با نتیجه یک بر صفر و با گل جدینکا در دقیقه 37 برابر بحرین به برتری رسید و همانند کره جنوبی 7 امتیازی شد اما به دلیل اینکه بازی رو درو دو تیم استرالیا و کره جنوبی با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود استرالیا با تفاضل گل بیشتر به عنوان تیم اول گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و با عراق یا امارات یا کره شمالی روبه رو خواهد شد. بحرین هم با 3 امتیاز سوم شد و هندوستان بدون امتیاز در قعر گروه ایستاد.

در دیگر دیدار کره جنوبی با نتیجه 4 بر یک برابر هندوستان به برتری رسید. دی جی در دقایق 6 و 23 و جی کو در دقیقه 9 و های سان در دقیقه 81 برای کره جنوبی گلزنی کردند و تک گل هند را چراتی در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
به این ترتیب ایران در روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.


سرپرست وزارت امور خارجه ایران عازم ترکیه شد

سرپرست وزارت امور خارجه ایران عازم ترکیه شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران - سرپرست وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه به منظور انجام یک دیدار رسمی یک روزه از ترکیه ، عازم آنکارا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه،"علی اکبرصالحی"
در این سفر که در آستانه برگزاری نشست ایران و 1+5 صورت می گیرد، در دیدار با همتای ترک و دیگر مقام های عالیرتبه این کشور ، پیرامون گسترش و تحکیم بیش از پیش مناسبات و همکاری های خوب تهران - آنکارا، گفت و گو های آتی ایران و 1+5 در استانبول و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.
جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه ، همکاری های گسترده ای در حوزه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و منطقه ای در دستور کار دارند.

مذاکرات بر اساس بیانیه تهران

سلطانیه در نشست مطبوعاتی- 2
ایران آماده مذاکرات بر اساس بیانیه تهران است
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: سلطانیه با بیان اینکه علی‌رغم اینکه طبق معمول باید در ازای پرداخت هزینه سوخت را تحویل بگیریم، با احترام به کشورهای برزیل و ترکیه، بیانیه تهران را قبول کردیم، گفت: ما آماده مذاکرات بر اساس بیانیه تهران هستیم.

ادامه خبر.....


هفت خطبه تاریخ ساز 'آقا'

هفت خطبه تاریخ ساز "آقا"
منبع:رجانیوز

 

محمدحسن روزی طلب: هنوز 10 سال از انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران نگذشته بود که پس از عروج آسمانی بنیانگذار انقلاب اسلامی، به وصیت امام خمینی، مجلس خبرگان امام جمعه تهران را به رهبری انقلاب برگزید. امام جمعه تهران در دوران حیات امام، خطبه های تاریخ سازی را مانند خطبه 15 اسفند 1359 که در آن خشم انقلابی در برابر بنی صدر، جایش را به صبر به فرموده امام داده بود، خطبه غرا پس از عزل بنی صدر، خطبه روشنگرانه پس از پذیرش قطع نامه ایراد کرده بود.

در این نوشتار به هفت خطبه تاریخی و تاریخ ساز آیت الله خامنه ای در دوران رهبری ایشان می پردازیم:

ادامه مطلب.....