سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

عرضه شمش طلا و سکه از شنبه

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:
عرضه شمش‌ طلا و سکه از شنبه در اکثر واحدهای بانکی
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به عرضه شمش‌های 12.5 کیلوگرمی از امروز در بانک کارگشایی گفت: از شنبه هفته آینده اکثر واحدهای بانکی به توزیع سکه و شمش برای شکست حباب قیمتی در بازار سکه اقدام خواهند کرد.ادامه خبر.....


نخستین شناسنامه مکانیزه استان در فسا صادر شد

نخستین شناسنامه مکانیزه استان فارس در فسا صادر شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
شیراز-باهدف جلوگیری ازجعل شناسنامه و هرگونه سوءاستفاده،نخستین شناسنامه مکانیزه این استان در شهرستان فسا صادر شد.
به گزارش ایرنا، مدیر کل ثبت احوال استان فارس در این آیین گفت: از جمله فعالیت هایی که
امروز در شهرستان فسا و 22 شهرستان این استان آغاز می شود، صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال است.
محسن نعمتی افزود: در شناسنامه های مکانیزه امکان جعل و یا هرگونه سوء استفاده ای وجود ندارد و از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: افزون بر این امیدواریم با فراهم شدن تمام زیر ساخت های لازم از نیمه دوم امسال مبادرت به صدورت کارت هوشمند ملی در این استان کنیم.
نعمتی بیان داشت: صدور کارت هوشمند ملی به مثابه دروازه ای برای ورود مردم به دولت الکترونیک است.
این مقام مسوول ادامه داد: سازمان ثبت احوال درصدد است که بتواند بخش اعظمی از فعالیت های ثبت احوال را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار و خدمات هویتی را دراینگونه دفاتر ایجاد کند.
نعمتی گفت: صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانی ها اعم از داخل و یا خارج از کشور و تولید و انتشار آمار و تحولات جمعیتی از جمله وظایف ثبت احوال است که نقش بسیار مهم و اساسی در برنامه ریزی ها دارد .
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز، واقع شده است.ک/2

پنج‎شنبه؛ واریز یارانه نوبت سوم

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد:
پنج‎شنبه؛ واریز یارانه نوبت سوم به حساب سرپرستان خانوار
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها با بیان اینکه پرداخت سوم یارانه ها در هفته اول اردیبهشت پرداخت می شود گفت : یارانه مرحله سوم در روز پنج شنبه قابل برداشت بوده و میزان یارانه به ازای هر نفر همان مبلغ 44 هزار و پانصد تومان است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، مرادی با اعلام زمان واریز یارانه‎ها در اول اردیبهشت گفت: سرپرستان خانوارها می‎توانند در همان روز 5شنبه اول اردیبهشت یارانه خود را برداشت کنند.

مرادی تصریح کرد: افزایش یارانه نداریم و آنچه تا به امروز مبنا است سرانه 44 هزار و 500 تومان در ماه است که مرحله سوم آن این پنج‎شنبه واریز و قابل برداشت است.


ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس و انحراف افکار عمومی

مهمان‌پرست:
ادعاهای شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران برای انحراف افکار عمومی است
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای تکراری و اتهامات کذب علیه ایران را در بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس مردود و بی‎اساس دانسته آن را اقدامی در جهت انحراف افکار عمومی جامعه بین‌المللی از اقدامات نظامی‌گرایانه و بحران‎ساز برخی کشورهای منطقه خواند.ادامه خبر.....


مرکز مدیریت بحران فسا افتتاح شد

مرکز مدیریت بحران فسا افتتاح شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
شیراز- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان فسا گفت: با توجه به تصمیم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر آمادگی هر چه بیشتر در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و عرضه بهترین خدمات رسانی در کمترین زمان ممکن ، مرکز مدیریت بحران شهرستان فسا افتتاح شد.
دکتر پیمان ایزدپناه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این مرکز در بخشی از ساختمان مرکز اورژانس این شهرستان مستقر است و استحکام فنی آن توسط دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز تایید شده است.
وی گفت: از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان فسا 500 میلیون ریال برای تجهیز مرکز مدیریت بحران این شهر هزینه شده است.
ایزد پناه بیان کرد: در مرکز مدیریت بحران شهرستان فسا، امکان تماس با سایر شهرستان ها و در صورت لزوم ارتباط صوتی تصویری با وزارت بهداشت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: همچنین در موقع اضطراری ، امکان تماس از این مرکز با ارگان های سایر شهرستان های فارس ، میسر است.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز، واقع شده است.ک/

جرج بوش در چهلستون اصفهان

عکس::جرج بوش در چهلستون اصفهان
منبع:خبرنامه دانشجویان ایران
این عکس مربوط به سفر جرج بوش پدر به ایران در اردیبهشت ماه سال 1356 است که او را در چهلستون اصفهان نشان می دهد.
ایران در زمان رژیم پهلوی یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا در جهان محسوب می شد و بین شاه و سیاستمداران آمریکایی (خصوصاً جناح جمهوری خواه) روابط گرم و دوستانه ای برقرار بود
به نقل از سایت تبیان این عکس مربوط به سفر جرج بوش پدر به ایران در اردیبهشت ماه سال 1356 است که او را در چهلستون اصفهان نشان می دهد.
جرج بوش پدر حدوداً سه سال پس از این تاریخ به معاونت اول ریاست جمهوری آمریکا و حدوداً 11 سال پس از این تاریخ به ریاست جمهوری آمریکا رسید و در زمان این سفر یکی از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه محسوب می شد.
نعمت الله نصیری (رئیس ساواک) هم در این عکس دیده می شود.

 


پرداخت یارانه نوبت سوم ،هفته اول اردیبهشت

مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها :


یارانه نوبت سوم هفته اول اردیبهشت پرداخت می شود

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دولت

مرادی گفت: مرکز آمار ایران در یک فرصت 45 روزه اطلاعات مردم را جمع اوری کرد و قریب به 9 میلیون نفر ثبت نام جدید کردند. مبنای پرداخت ما در اردیبهشت کلیه تغییراتی است که تا 17 فروردین ماه 90 باشد یعنی کلیه ازدواج ها، طلاق ها، تولد و... صورت گرفته است. ادامه خبر.....


لیسانسیه ها نمی توانند نماینده مجلس شوند

اقدام جالب مجلس برای کم کردن رقبای انتخاباتی
دارندگان مدرک لیسانس نمی‌توانند کاندیدای مجلس شوند
منبع:جام جم آنلاین
جام جم آنلاین: بر اساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، دارندگان مدرک لیسانس تحت هیچ عنوانی نمی توانند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند،اما نمایندگانی که دارای مدرک لیسانس یا پایین تر از آن هستند،می‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند.ادامه خبر.....

سلیمی قهرمان دسته فوق سنگین شد

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا – چین
سلیمی قهرمان دسته فوق سنگین شد
منبع:جام جم آنلاین
جام جم آنلاین: وزنه‌برداران فوق سنگین کشورمان قهرمان و نایب قهرمان رقابت‌‌های وزن 105+ کیلوگرم قهرمانی آسیا شدند.

به گزارش فارس، در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی چین در حال برگزاری است، بهداد سلیمی وزنه‌بردار فوق سنگین کشور‌مان ابتدا موفق شد در حرکت یک‌ضرب به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند.

بهداد سلیمی هر 3 درخواست خود را به میزان 200، 205 و 208 کیلوگرم با موفقیت بالای سر برد و به راحتی عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

در این وزن هایبو سان از چین دوم شد و اوتا کازومی از ژاپن به مدال برنز رسید. همچنین بهادر مولایی دیگر وزنه‌بردار ایران در این وزن با بلند کردن وزنه 176 کیلوگرمی در مکان چهارم آسیا ایستاد.

در رقابت‌های دوضرب نیز سلیمی با مهار وزنه 250 کیلوگرمی در انتخاب دوم با مجموع 458 کیلوگرم به مقام قهرمانی آسیا رسید و عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو را تکرار کرد.

همچنین بهادر مولایی با بالا بردن وزنه 222 کیلوگرمی ضمن کسب مدال برنز رقابت‌های دوضرب با مجموع 398 به نایب قهرمانی آسیا رسید.

در حرکات مجموع علی مهد از سوریه با 393 کیلوگرم به عنوان سومی آسیا رسید.