سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

محموله دوم سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران تحویل شد

رادیو «پژواک مسکو»:
روسیه محموله دوم سوخت نیروگاه اتمی بوشهر را به ایران تحویل داد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: رادیو «پژواک مسکو» اعلام کرد که حدود 30 تن سوخت اتمی از روسیه با هواپیما به جمهوری اسلامی ایران منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رادیو «پژواک مسکو» اعلام کرد که حدود 30 تن سوخت اتمی از روسیه با هواپیما به جمهوری اسلامی ایران منتقل شده است.
بنا بر اعلام رادیو پژواک مسکو، این سوخت در چند مرحله منتقل شده است. 2 پرواز هفته گذشته انجام شد و چهارشنبه نیز آخرین محموله به بوشهر رسید.
روسیه 3 سال پیش 80 تن میله‌های اورانیومی مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر را به ایران تحویل داد. کارشناسان «اتم استروی اکسپورت» هم اکنون راه اندازی بلوک اول نیروگاه را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود نیروگاه تابستان امسال تولید برق را شروع کند.


سالگرد درگذشت محمد بهمن بیگی در شیراز

آیین اولین سالگرد درگذشت محمد بهمن بیگی در شیراز برگزار شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
آیین اولین سالگرد درگذشت استاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر کشور، عصر پنج‌ شنبه 22 اردیبهشت در آرامگاه وی در قبرستان گلشن شیراز برگزار شد. ادامه خبر.....

آغاز ورود کاروان های آزادی به غزه

آغاز ورود کاروان های آزادی به غزه
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
برلین - کاروان های آزادی حامل کمک های امدادی و اولیه برای اهالی در محاصره غزه بصورت جداگانه حرکت خود را به سمت این منطقه از نقاط مختلف جهان آغاز کرده اند و یک گروه از آنان پنجشنبه شب گذشته وارد غزه شده است. ادامه خبر.....

رهایی دو دختربچه با احساس مسئولیت دو شهروند

احساس مسئولیت دو شهروند سمنانی مرد شیطان صفت را ناکام گذاشت
منبع:پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی

گروه استان ها _ احساس مسئولیت دو شهروند سمنانی و وظیفه شناسی آنان در قبال حوادث پیرامونی خود ، موجب رهایی دو دختر بچه از چنگال مردی شیطان صفت و دستگیری او شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان در این خصوص به خبرنگار ما گفت : دو شهروند سمنانی که در محل کار خود در مغازه ای واقع در میدان استاندارد مشغول فعالیت بودند ، صدای جیغ و فریاد دختر بچه ای را شنیده و پیگیر موضوع می شوند . سرهنگ « محسن غفاری » با بیان این که دو شهروند مورد نظر ، خودروی پیکان وانتی را مشاهده می کنند که در حال حرکت به جاده نظامی می باشد و یک دختر بچه از داخل قسمت باری خودرو خود را به بیرون پرت می کند . غفاری افزود : شهروندان سمنانی با دیدن این صحنه و به خیال این که دختر بچه فرزند راننده خودرو می باشد با سر و صدا قصد متوقف کردن وسیله نقلیه را داشتند که راننده پس از مشاهده شهروندان با سرعت بیشتری به راه خود ادامه می دهد . وی گفت : نزدیک به صد متر جلوتر نیز دختر بچه دیگری خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب می کند که این موضوع حساسیت شهروندان را بیشتر می کند که با یک دستگاه موتوسیکلت به تعقیب خودروی مورد نظر می پردازند . محسن غفاری گفت : این شهروندان وظیفه شناس خودروی مورد نظر را که تغییر مسیر نیز داده بود با همکاری یک خودروی عبوری دیگر متوقف کرده و موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان می گذارند . وی با اشاره به حضور ماموران در صحنه حادثه و شرح ماوقع از سوی شهروندان ، گفت : عوامل انتظامی راننده خودرو را بازداشت کرده و به اتفاق دو دختر بچه برای انجام تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس انتقال می دهند . غفاری با بیان این که در تحقیقات بعدی مشخص شد این دو برای ملاقات مادرشان همراه با مادربزرگ و خاله خود به سمنان آمده اند ، افزود : مادربزرگ و خاله دختر بچه ها به دلایلی که همچنان در دست بررسی است ، به اطراف سمنان عزیمت کرده و بچه ها را در میدان معلم سمنان به امید این که خودشان به ملاقات مادر می روند ، رها می کنند و دختربچه ها نیز برای دیدن مادر خود سوار یک دستگاه خودروی پیکان وانت می شوند که متاسفانه ماجرا اتفاق می افتد . غفاری با اعلام این مطلب که در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد مرد شیطان صفت به قصد اذیت و آزار جنسی دختر بچه ها را سوار بر خودرو کرده است. وی به درگاه الهی برای پیشگیری از این حادثه ناگوار شگرگذاری کرد و با قدردانی از اقدام به موقع دو شهروند سمنانی ، از عموم مردم خواست تا با مشاهده هرگونه مورد مشکوک بی درنگ پلیس را از طریق تماس با 110 در جریان گذارند . فرمانده انتظامی شهرستان سمنان همچنین با تاکید بر هوشیاری و مراقبت بیشتر خانواده ها از فرزندان خود برای پیشگیری از این گونه حوادث تلخ ، ارایه آموزش های لازم در خصوص استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای مسافرکش شخصی را خواستار شد .

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران
منبع:شبکه ایران
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز به‏منظور بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در مصلای امام خمینی‌(ره) تهران حضور یافتند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اکنون در حال بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه 14 اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا 24 اردیبهشت ادامه دارد.

در این دوره از نمایشگاه کتاب، حدود 4هزار ناشر ایرانی و خارجی بیش از 400 هزار عنوان کتاب عرضه می کنند.


مرمت حمام وکیل شیراز آغاز شد

توسط میراث فرهنگی فارس؛
مرمت حمام تاریخی وکیل شیراز آغاز شد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز مرمت بنای تاریخی حمام وکیل در شیراز خبر داد.ادامه خبر.....


اعلام آمادگی آمریکا برای گفت وگو با ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای گفت‌وگو با ایران درباره موضوع هسته‌ای
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ایران در خصوص موضوع هسته‌ای اعلام کرد؛ اما به زمان احتمالی دیدار با مقامات ایرانی و مکان برگزاری آن اشاره‌ نکرد.

ادامه خبر.....


تلویزیون استانی فارس24 ساعته شد

سیمای جمهوری اسلامی استان فارس 24 ساعته شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
شیراز- شبکه استانی سیمای جمهوری اسلامی استان فارس به عنوان نخستین شبکه استانی، فعالیت 24 ساعته خود را از شامگاه دوشنبه رسما آغاز کرد. ادامه خبر.....

کشت پنبه در فسا آغاز شد

کشت پنبه در فسا آغاز شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
مدیر جهاد کشاورزی فسا اعلام کرد: کشت پنبه در شهرستان فسا آغاز شده و پیش بینی می شود سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری به دو هزار هکتاربرسد.
به گزارش دریافتی ایرنا، رحمان باصری افزود: با هدف اصلاح الگوی کشت و حمایت دولت خدمتگزارمبنی بر افزایش قیمت محصولات کشاورزی خصوصاً پنبه، کشت این محصول استراتژیک در شهرستان فسا در مقایسه با سال قبل صد دردصد افزایش می یابد.
همچنین علیزاده مسوول زراعت جهاد کشاورزی فسا اظهارداشت: درسال زراعی جاری میزان 40 تن بذر دلینته و 100 تن بذر کرکدار گواهی شده به این امر اختصاص یافته است.
وی گفت: سطحی معادل 150 هکتار اجرای طرح آرمانی ، 900 هکتار اجرای مدیریت بقایای گیاهی و 140 هکتار انواع خاکورزی حفاظتی،یکصدهکتارکشت بی خاکورزی انجام خواهدشد ومعادل 10هکتارنیزبه صورت آبیاری نوین (سوپر دریپ ) اجرا خواهد شد.
این گزارش حاکی است یک هزار و 100 هکتار قرارداد کشت پنبه در فسا منعقد شده است وپیش بینی می شود تا پایان زمان کشت به دوهزار هکتار افزایش یابد. ک/1

ملت ایران با تلاش خود، پیشرفتها را به دشمن تحمیل کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی:
ملت ایران با تلاش خود، پیشرفتها را به دشمن تحمیل کرد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلانی
تهران - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از منتخبان مردم استان کردستان، خانواده معظم شهدا، علما و مسئولان این استان، کردستان را «سرزمین علم، ادب و هنر» ، «صفا، روشندلی و وفاداری» و «دلاوری، شجاعت و مردانگی» دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران با حرکت روشن بینانه، مجدانه، مستمر و مستقیم خود از لحاظ «علمی، اجتماعی، آبروی سیاسی و عزت ملی» به جایگاهی برتر از گذشته رسیده است. ادامه خبر.....