سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

حضور بیش از 100 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی

حضور بیش از 100 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی(ع)

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

 

تهران - مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در یک هفته گذشته حدود 100 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام شده اند گفت: پیش بینی می شود این تعداد زائران ایرانی در کربلای معلی در روز اربعین حسینی (ع) به بیش از 100 هزار نفر برسد.

مسعود اخوان عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: زائران ایرانی در یک هفته گذشته از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه عازم عتبات عالیات شده اند.

این مقام مسئول در عتبات عالیات ادامه داد: بنابر اعلام مسوولان عراقی، پیش بینی می شود در روز اربعین حسینی (ع) حدود 16 میلیون زائر از کشورهای مختلف در کربلای معلی حضور داشته باشند.

اخوان همچنین از اختصاص پروازهای فوق العاده به منظور اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق در آستانه اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت : در شرایط عادی نیز زائران ایرانی از 17 ایستگاه پروازی، به عتبات عالیات اعزام می شوند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت یادآور شد: در هفته 64 پرواز به سمت نجف و بغداد صورت گرفته و زائران ایرانی از راه هوایی عازم عتبات عالیات می شوند.

اخوان گفت:با توجه به افزایش اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، مردم استان خوزستان به صورت خودجوش، چادرهایی را در اطراف مرزها برپا کرده و از زائران ایرانی عازم کربلا پذیرایی می کنند.