سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

فتنه عربستان برای تجزیه لبنان

پس از عقب‌کشیدن از میانجیگری صورت گرفت؛
فتنه عربستان برای تجزیه لبنان
منبع:شبکه ایران
مقامات عربستان پس از آنکه مدعی شدند خود را از تحولات لبنان عقب کشیده‌اند، امروز از احتمال تجزیه این کشور کوچک خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، "سعود الفیصل"، وزیر امورخارجه عربستان که دوره بیماری پادشاه این کشور روند تصمیم‌گیری‌ها مهم را برای آنها مختل کرده بود، پس از آنکه مدعی شد کشورش از پروژه لبنان خارج شده است!! در مصاحبه با شبکه خبری وابسته به این کشور از تجزیه لبنان سخن گفت.
"بر اساس گزاش العالم، سعود الفیصل در قسمتی از گفت‌وگوی بلند خود با شبکه العربیه با خطرناک توصیف کردن اوضاع لبنان، از تقسیم این کشور سخن راند. وزیر خارجه عربستان در این گفت‌وگو اعلام کرد که وضعیت لبنان «خطرناک» است و عربستان سعودی خود را از میانجی‌گری در حل مسائل این کشور خود را کنار کشید.
هر چند منابع مطلع می‌گویند عربستان تحت فشارهای آمریکا و فرانسه و برای انتقام‌گیری از سوریه و مقاومت اسلامی در این کشور، خود را از روند رایزنی با سوریه عقب‌ کشید و دست سعد الحریری را برای بر هم زدن توازن سیاسی موجود در لبنان باز گذاشت اما سعود الفیصل گفت: ملک عبدالله با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تماس مستقیم گرفت و توافقشان این بود که به حل مشکل لبنان پایبند باشند ولی این اتفاق رخ نداد.
فیصل بدون اشاره به دلیل عدم نهایی شدن توافق سوری – سعودی در سخنانی که بوی فتنه جدیدی در لبنان از آن می‌آید، وضعیت لبنان را خطرناک خواند و گفت «اگر کار به جدایی و تقسیم بکشد، لبنان، کشوری که نمونه همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان، قومیت‌ها و گروه‌های مختلف است به پایان خود می‌رسد.»