سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

خروج 'مبارک' از مصر قوت گرفت

اختصاصی/
خروج "مبارک" از مصر قوت گرفت
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
قاهره - همزمان با ششمین روز تظاهرات گسترده علیه رژیم مصر ،روز یکشنبه موضوع خروج " حسنی مبارک " از این کشور قوت بیشتر گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا از قاهره ، در مجامع عمومی و مردمی شنیده می شود دو راه حل برای پاسخ به تظاهرات مردمی در کاخ ریاست جمهوری مصر در دست بررسی است .
نخست اعلام برکناری حسنی مبارک و خروج آرام وی از کشور و دوم اینکه مبارک برکنار شود و ضمن ماندن در مصر تعهداتی از جمله عدم محاکمه به وی داده شود.
گفته می شود در صورت خروج مبارک از قاهره بیشترین احتمال در زمان حاضر فرار وی به لندن و یا عربستان سعودی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا از قاهره، امور کشور مصر در حال حاضر به سمت خارج شدن کامل حسنی مبارک رییس جمهور این کشور از قدرت و به قدرت رسیدن "عمر سلیمان" معاون وی به صورت موقت پیش می رود.
بخشی از ارتش مصر از صبح روز یکشنبه تلاش دارد کنترل امور کشور را به دست بگیرد .
این در حالیست که بخش زیادی از ارتش مصر معتقد است باقی ماندن حسنی مبارک در کشور در سایه اعتراض های مردمی هزینه سنگینی بر دوش نظامیان این کشور خواهد گذاشت .
برخی از منابع معتقدند سران نظامی سابق چون "حبیب عادلی" وزیر کشور که مسؤول سوق دادن مصر به سمت هرج و مرج است و همچنین تاجران بزرگ و ثروتمندانی که از وضعیت سوء استفاده کردند به شکل گسترده محاکمه شوند.
آخرین گزارش های دریافتی از قاهره نیز حکایت از آن دارد که ششمین روز از تظاهرات مردمی علیه رژیم حسنی مبارک با فرار سربازان از پایگاه های ارتش مصر، شکل تازه ای به خود گرفت.
ارتش مصر که برای مقابله با مردم این کشور به خیابان ها فراخوانده شده روز یکشنبه بیش از روزهای قبل روی خوشی به دستورهای نظامی نشان نداد و سربازان بدون مقاومت لوازم و تجهیزات خود را به مردم واگذار کردند.
در میادین و خیابان های شهرهای بزرگ مصر از جمله قاهره مردم عادی دیده می شوند که با خودروهای ارتشی از جمله خودروهای زرهی و تانک را در اختیار دارند.
ناظران سیاسی معتقدند در صورت روشن شدن موضع ارتش مصر
رژیم مبارک سقوط خواهد کرد.