سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

حمایت عضو ارشد اخوان المسلمین از 'امام خامنه ای'،'احمدی نژاد

وقتی انقلابیون مصر بی بی سی فارسی را ناکام می گذارند
حمایت عضو ارشد اخوان المسلمین از "امام خامنه‌ای"،"احمدی نژاد شجاع" و "حق هسته‌ای ایران"
منبع:شبکه ایران
الهلباوی در گفت‌وگو با شبکه بی بی سی فارسی در پاسخ به این گفته مجری که وزیر امورخارجه مصر اظهارات رهبر انقلاب را رد کرده گفت: وزیر خارجه کنونی مشروعیت ندارد؛ ضمن اینکه وی باید از رهبر ایران بدلیل موضع‌گیری که در قبال انقلاب مصر داشته سپاسگزار باشد.

پس از آن که مردم مصر در یک اقدام خودجوش به پخش فایل صوتی و متن خطبه اخیر رهبر انقلاب درباره مصر پرداختند، یک عضو اخوان المسلمین مصر نیز یکشنبه شب از رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تشکر کرد و ابراز امید نمود ملت مصر رییس جمهوری "شجاع" مانند احمدی ن‍‍ژاد داشته باشند.  
به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاریها؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی در یک برنامه زنده از یک عضو اخوان المسلمین مصر پرسید: رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته در مورد اتفاقات مصر اظهار نظر کرده و گفته اند یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است واکنش اخوان المسلمین به صحبت های ایشان چیست؟

کمال الحلباوی پاسخ داد: من از "امام" خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم .

وی افزود:‌ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند و مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند. بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود، این خواسته ملت است .
"کمال توفیق الهلباوی" در ادامه و در پاسخ به این گفته مجری که وزیر امورخارجه مصر این اظهارات رهبر انقلاب را رد کرده است، گفت: "این دولت باید کنار برود و وزیر امور خارجه کنونی نیز مشروعیت ندارد؛ ضمن اینکه او از روابط بین مسلمانان اطلاعی ندارد."
عضو ارشد جمعیت اخوان المسلمین افزود: "وزیر خارجه مصر باید از رهبر ایران سپاسگزار باشد که درباره انقلاب مصر چنین موضع‌گیری کرده است."

وی در ادامه با اظهارنظر درباره آقای احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، افزود: احمدی‌نژاد فردی شجاع است و سخنان خود را با شجاعت بیان می‌کند.
 الهلباوی گفت: من کاری به موضع‌گیری احمدی‌نژاد ندارم ولی بریتانیا و آمریکا نمی‌خواهند کشورها پیشرفت کنند.
عضو ارشد جمعیت اخوان المسلمین همچنین تصریح کرد: تمام کشورها حق دارند از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار شوند.

بی بی سی در ادامه حوادث انتخابات ایران را برای مشابهت سازی با اعتراض انقلابی مردم مصر پیش کشید که کمال الحلباوی در پاسخی زیرکانه گفت:" من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم."