سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

سومالی در آستانه فاجعه انسانی

سومالی در آستانه فاجعه انسانی
منبع:شبکه ایران
سومالی همانند شمار دیگری از کشورهای شاخ آفریقا با گرسنگی و خشکسالی شدیدی رو به رو می باشد و چنانچه اقدام سریع و عملی صورت نگیرد، دنیا بزودی شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از منابع خبری، سومالی تنها با هشت میلیون جمعیت نزدیک به 2 میلیون گرسنه دارد که چنانچه اقدامات کمک رسانی سریع صورت نگیرد شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست خواهند داد.
در همین حال اتحادیه آفریقا تلاش‌های گسترده ای برای جمع آوری 2 میلیارد دلار کمک برای قحطی زدگان کشورهای شاخ آفریقا آغاز کرده است و باید به این تلاش های خود ادامه دهد.
این نهاد قاره ای فردا دوشنبه کنرانس خبری با حضور جمعی از مقامات بلند پایه آفریقا با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری کنفرانس بررسی اوضاع انسانی در شاخ آفریقا ترتیب خواهد داد .
اتحادیه افریقا در این بیانیه تحت عنوان (آفریقای واحد و صدای واحد در برابر قحطی و گرسنگی ) از همه اعضای این اتحادیه ، بخشهای خصوصی در آفریقا ، جامعه بین المللی و آفریقاییهای مهاجر در کشورهای خارجی و امدادرسانان در سراسر جهان خواست به اشکال مختلف کمک کنند تا اعتبار مالی لازم برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از خشکسالی و قحطی در شاخ آفریقا فراهم شود .
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از آدیس آبابا، پیش بینی می شود اتحادیه آفریقا مبلغ دو میلیارد دلار برای ارسال کمکهای ضروری برای قحطی زدگان شاخ آفریقا جمع آوری کند.
انتظار می رود ژان پینگ رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ، جری راولینگز رئیس جمهور سابق غنا و نماینده اتحادیه آفریقا در امور سومالی و برخی شخصیت‌های دیگر در کنفرانس خبری روز دوشنبه به سوالات خبرنگاران درباره اوضاع بحرانی در کشورهای شاخ آفریقا به ویژه سومالی پاسخ بدهند.