سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

عرضه لوح فشرده آثار ابوعلی سینا

عرضه لوح فشرده آثار ابوعلی سینا
منبع:جام جم آنلاین
جام جم آنلاین: به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم، لوح فشرده مجموعه آثار حکیم ابوعلی سینا برای نخستین بار در کشور به دو زبان فارسی و عربی منتشر شد.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور روز یکشنبه ، هدف از تولید این مجموعه را عرضه یکجای مجموعه آثار ابوعلی سینا به جامعه علمی کشور عنوان کرد.

غلامرضا رحمانی افزود: متن کامل 77 عنوان کتاب، شرح، ترجمه و حاشیه در یکصد جلد در قالب 11 موضوع از جمله الهیات، نبوت، معاد، حکمت مشاء، حکمت عملی، طبیعیات، علوم غریبه، منطق، ادبیات، طب، ریاضیات، فیزیک و سیاست در باره حکیم ابوعلی سینا دراین لوح فشرده گنجانده شده است.

وی ارتباط میان کتب با شروح و ترجمه آنها در برنامه را از قابلیت های پژوهشی این لوح عنوان کرد وگفت: متن کامل 9 عنوان فرهنگ نامه در13 جلد به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی از دیگر محتویات این برنامه است.

به گزارش ایرنا، جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب، متن کامل قرآن با ترجمه فارسی و قابلیت جستجو درآیات، نمایش 24 قطعه فیلم مربوط به زندگی حکیم و شخصیت شناسی ابوعلی سینا و اطلاعاتی درباره کتب و مولفان برنامه از دیگر قابلیت های پژوهشی لوح فشرده مجموعه آثار حکیم ابوعلی سیناست.