سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

آتش سوزی بزرگترین برج غرب تهران خاموش شد

آتش سوزی بزرگترین برج غرب تهران خاموش شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران- آتش نشان های تهرانی آتش سوزی در یکی ازبزرگترین برج های مسکونی- تجاری غرب تهران را خاموش کردند و حداقل100 تن را که در آتش گرفتار آمده بودند ، نجات دادند.
آتش سوزی مقارن ساعت 12 و 51دقیقه امروز- پنجشنبه - دربرج شبیه به پلکان " نگین رضا" در شمال میدان صادقیه رخ داد که نزدیک به 30 طبقه دارد.
زمانی که آتش سوزی شروع شدبه گفته شاهدان 35 بچه در یک میهمانی به مناسبت تولد دوستشان در رستورانی در برج شرکت کرده بودند و جمعیت زیادی نیز در حال خرید بودند و در مراکز و دفاتر تجاری نیز عده ای مشغول به کار بودند .
شاهدان گفتند: تا قبل ازرسیدن آتش نشان ها ، آنهایی که می توانستند برج را ترک کردند و آتش نشان ها هم حداقل 25 نفر و از جمله شماری از کودکان را از میانه آتش و دود خارج کردند و برای دریافت خدمات درمانی در صورت لزوم ، به آمبولانس فوریت های پزشکی تحویل دادند.
دراین آتش سوزی به کسی آسیبی جدی نرسید . آتش نشان ها برای خاموش کردن آتش حداقل چهار ساعت تلاش کردند.
آتش سوزی از یک رستوران سنتی در طبقه همکف برج شروع شدو تعدادی از طبقات را نیز دربرگرفت و خسارات قابل توجهی به بارآمد که برآورد آن نیاز به بررسی کارشناسان دارد.
شدت آتش سوزی به حدی بود که به گفته یکی از آتش نشان ها در طبقه دوم برج و در آشپزخانه یکی از واحدها ، تعدادی از وسایل آشپزخانه را ذوب کرده بود.
این برج قبلا هم یکبار دچار آتش سوزی شده است.
به گفته سید علی رضا علوی رضوی، مسوول روابط عمومی سازمان آتش نشانی در این برج ملاحظات ایمنی رعایت نشده به گونه ای که حتی تابلویی که نشان از جهت ورود و خروج به طبقات باشد ، دیده نمی شود و وسایل اطفای حریق در دسترس نبود.
70 درصد واحدهای برج نگین تجاری و اداری است.ک/3