سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

ایرانیان همیشه با فرهنگ بوده اند

ایرانیان همیشه مردم با فرهنگی بوده اند

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

فرماندار فسا گفت: ایرانیان همیشه مردم با فرهنگی بوده اند که با ورود اسلام به این کشور، فرهنگ آن هم رشد وبالندگی بیشتری پیدا کرد

احمد همتی بوشهری در جمع مسوولان شهرستان فسا افزود: دین اسلام در عرصه فرهنگی ایران اسلامی به پویایی و دانش محوری رسیدو

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان وبزرگان علمی بدون داشتن امکانات امروزی به درجه ای از علم رسیدند که در تاریخ ماندگار شدند افزود: تلاش و کوشش و پشتکار،علاقه به علم اندوزی یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت در زمینه دانش است که باید این نکته مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همانطور که جسم انسان نیاز به تغذیه مناسب وتقویت دارد گفت روح وفکر انسانها هم نیاز به تغذیه فکری ومعنوی دارد که با مطالعه وکتابخوانی تحقق خواهد یافت.

فرماندار فسا با انتقاد از پایین بودن آمار سرانه مطالعه گفت:اگر به گونه ای برنامه ریزی شود که تمامی اقشار جامعه به مطالعه کتاب یا روزنامه و.....علاقه پیدا کنند شاهد ارتقای فرهنگ جامعه خواهیم بود واین فرهنگ به گونه ای تاثیر خواهد داشت که هر کس در هر صنفی که باشد به شکلی رفتار خواهد کرد که از یک فرد با فرهنگ، انتظار میرود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در جامعه فعلی سرانه مطالعه کتاب حتی در بین اقشار کارمند ودانشجو پایین است که این امر زیبنده ملتی با تمدن درخشان نیست .

همتی بوشهری درجلسه ای که با حضور تعدادی از بسیجیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش بسیج در طول دوران انقلاب اسلامی، تشکیل آن قبل از جنگ تحمیلی را نشان مهمی از درایت وبینش عمیق حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: اگر امروز دشمن در بسیاری از تهاجمات خود به ارزشها وحتی خاک ایران اسلامی شکست خورده است بواسطه روحیه بسیجی حاکم بر کشور است.ک/2