سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

اتوبوسها، هواپیما میشوند

اعلام موقعیت اتوبوسها هر 20 دقیقه یکبار / اتوبوسها، هواپیما می‌شوند

منبع:خبرگزاری مهر

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور با بیان اینکه با پیاده سازی سیستم جدیدی موقعیت اتوبوسها در سطح جاده‌های کشور هر 20 دقیقه یکبار اعلام می‌شود، از نصب 300 دستگاه تردد شمار در جاده‌های کشور تا پایان سال خبر داد.

 

مسعود طبیبی در گفتگو با مهر از راه اندازی سیستمی برای اطلاع رسانی محل خودروها خبرداد و گفت: در این سیستم هر 20 دقیقه یکبار اطلاعات سفر در اختیار مسافران داخل اتوبوس قرار داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح هر 20 دقیقه یکبار موقعیت اتوبوس در شبکه راهها  بر روی نقشه همراه با فاصله و زمان تقریبی رسیدن به مقصد نمایش داده خواهد شد، ضمن اینکه در پایانه های مسافری نیز این اطلاعات به صورت آنلاین اعلام می شود تا همراهان مسافران نیز بتوانند برای وقت خود برنامه ریزی داشته باشند.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور گفت: در این طرح شرکتهای مسافری موظف به راه اندازی سامانه ای شده اند تا با وارد کردن اطلاعات اتوبوس مورد نظر، تمامی آمارهای مورد نیاز اعلام شود.

طبیبی اظهار داشت: به این ترتیب و با پیاده سازی سیستم جدید، اتوبوسها مثل سامانه اطلاع رسانی هواپیماها و پایانه های مسافری مثل فرودگاهها می شوند.

وی با اعلام اینکه تاکنون این سیستم بر روی 40 اتوبوس مسیر استان سیستان بلوچستان به استان تهران به صورت پایلوت پیاده سازی شده است، اعلام کرد: تا پایان سالجاری حدود 500 تا هزار وسیله نقلیه به این سیستم مجهز خواهند شد.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور در خصوص مدت زمان اطلاع یابی از وقایع جاده ای توسط این مرکز اظهار داشت: مدت زمانی که در 3 ماهه ابتدای سال 88  این مرکز از وقایع مطلع می شد در حدود 14 ساعت بعد از اتفاق بود، این در حالی است که در حال حاضر این عدد به حدود یک ساعت رسیده است.

طبیبی با تاکید بر اینکه این زمان نیز بسیار بالاست، ابراز امیدواری کرد در طول سالجاری بتوان این عدد را کاهش داد.

وی یکی از دلایل کندی در اطلاع یابی از مشکلات جاده را برپایی کارگاهها بدون اعلام به مرکز مدیریت راهها اعلام کرد و گفت: در سالهای گذشته این مرکز بعد از یک روز تازه از برپایی کارگاهی جاده ای مطلع می شد اما در حال حاضر  این عدد به حدود 6 روز قبل از اجرای کارگاه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشوربا بیان اینکه در حال حاضر این مرکز برای به حداقل رساندن ترافیک گاهی اوقات زمان اجرای کراگاهها را تغییر می دهد از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه کارگاه ناامن به مرکز مدیریت راهها اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری کارگاه اقدام شود.

نصب 300 دستگاه تردد شمار تا پایان سال

طبیبی در خصوص دستگاههای تردد شمار جاده ای گفت: این سازمان از حدود 10 سال پیش 300 دستگاه تردد شمار جاده ای خریداری کرده بود اما کارکرد آنها تنها به صورت آفلاین بود.

وی با بیان اینکه در گذشته این آمار تنها بر روی میز مدیران و یا مهندسان مشاور می رفت، اعلام کرد: در طول سالجاری با هدف در اختیار گذاشتن اطلاعات برای برنامه ریزی های سفر توسط مردم تصمیم گرفته شد همه این دستگاهها آنلاین شده و اطلاعات آن به صورت روزانه اعلام شود.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: تا پایان سالجاری آمار تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرهای بزرگ نیز اطلاع رسانی خواهد شد.