سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

تغییر وزرا حق رییس جمهور است

در گفتگوی جمعی از نمایندگان با ایرنا مطرح شد؛
حمایت مجلسیان از اقدام احمدی نژاد؛ تغییر وزرا حق رییس جمهور است
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اقدام آقای احمدی نژاد در تغییر وزیر امور خارجه تاکید کردند که تغییر وزرا حق قانونی رییس جمهور است. ادامه خبر.....

احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

در اعتراض به اقدام خلاف اصول دیپلماتیک
سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: «سایمون گس» سفیر انگلیس در تهران امروز (دوشنبه) به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.ادامه خبر.....

 


صالحی سرپرست وزارت خارجه شد

طی حکمی از سوی رییس‌جمهور،
صالحی سرپرست وزارت خارجه شد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور در حکمی علی‌اکبر صالحی را به عنوان «سرپرستی وزارت امور خارجه» منصوب کرد و در نامه‌ جداگانه‌ای از زحمات و خدمات منوچهر متکی در دوران تصدی مسئولیت وزارت خارجه قدردانی کرد.


طرح دولت براى افزایش 2 برابری یارانه ها

ثمره‌هاشمی مطرح داد:
طرح دولت براى افزایش 2 برابری مبلغ یارانه‌ها
منبع:شبکه ایران
دستیار ارشد رئیس جمهوری با بیان اینکه افزایش دو برابری مبلغ یارانه‌های نقدی امکانپذیر است، گفت: دولت برای این طرح برنامه‌هایی در دست مطالعه و بررسی دارد.ادامه خبر.....

پلیس انگلیس و سرکوب شدیدتر دانشجویان

روزنامه "تایمز" گزارش داد؛
برنامه ریزی پلیس انگلیس برای سرکوب شدیدتر دانشجویان
منبع:شبکه ایران
پس از اینکه نیروهای ضد شورش انگلیس در مهار تظاهرات گسترده اخیر دانشجویان این کشور ناتوان نشان داد؛‌ دولت لندن تصمیم گرفته است رویکردهای خشونت بار دیگری را در تظاهرات احتمالی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده اتخاذ کند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران،‌ روزنامه "تایمز" چاپ لندن در شماره امروز شنبه خود گزارش داد: پلیس لندن قرار است ضمن بازنگری در طرح‌های خود برای کنترل اعتراضات خیابانی، با روش‌های سخت‌تری به مقابله با معترضان بپردازد.
این روزنامه نوشت: پلیس لندن خود را برای ماه‌ها تظاهرات خشونت‌آمیز آماده می‌کند و در راستای بازنگری در تاکتیک‌های خود احتمالا موضوع استفاده از راهبرد توقف و جست و جو و همچنین به کارگیری ماشین‌های آب پاش را مد نظر قرار خواهد داد.
تایمز افزود: یک تحقیق فراگیر جنایی نیز درباره حوادث روز پنجشنبه آغاز شده و فرماندهان پلیس بر این نکته تاکید می‌کنند که پاسخی سخت به آشوب‌طلبان خواهند داد.
روزنامه گاردین نیز در گزارشی با عنوان چه کسی خشونت را شروع کرد؟ نوشت: در حالی که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس توده تظاهرکنندگان خشن را عامل درگیری‌های روز پنجشنبه می‌داند، دانشجویان تاکید می‌کنند که نحوه برخورد پلیس و به ویژه استفاده از تاکتیک "کتلینگ" برای محاصره و محدود کردن دانشجویان در مکان‌های خاص عامل اصلی بروز خشونت بود. 
در همین حال روزنامه "فایننشال تایمز" گزارش داد که اتحادیه ملی دانشجویان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری روز اقدام ملی در دوشنبه آینده است که از جمله برنامه‌های این روز، برگزاری تظاهرات در خیابان "ویکتوریای" لندن است.
این روزنامه افزود: سه‌شنبه آینده نیز که اعضای مجلس اعیان قرار است طرح افزایش شهریه دانشگاه‌ها را تایید نهایی کنند، یکی از ایام برگزاری اعتراضات دانشجویی خواهد بود.


ترور و تحریم بی تأثیر است

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:
ترور و تحریم هیچ تأثیری بر ایستادگی ملت ایران ندارد
منبع:خبرگزاری برنا
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سران غرب در جریان گفت‌وگوها با ایران منفعل شده‌اند، گفت: ترور و تحریم هیچ تاثیری بر ایستادگی ملت ایران ندارد.ادامه خبر.....

گردهمایی شیرخوارگان حسینی

گزارشی از گردهمایی شیرخوارگان حسینی
دعا بکن علی جان! شاید بارون بباره
منبع:خبرگزاری برنا
" دلم ز دنیا سیره، به چنگ غم اسیره / یه جرعه آب بیارید، علی ام داره می میره." این جا بوی علی اصغر (ع) می آید. با هر بیتی، صدای ناله ها بیشتر می شود.ادامه خبر.....

افزایش مجروحان تظاهرات لندن

با خشونت گسترده پلیس؛
تعداد مجروحان تظاهرات روز گذشته دانشجویان در لندن افزایش یافت
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
لندن - بر اساس گزارش منابع رسمی، در جریان تظاهرات روز گذشته دانشجویان معترض در شهر لندن که با حمله گسترده پلیس به خشونت کشیده شد، حداقل 55 نفر زخمی شدند، که غالب مجروحان این درگیریها به رغم وخامت اوضاع از بیم دستگیری از سوی پلیس و ماموران امنیتی قادر به مراجعه به مراکز درمانی نیستند. ادامه خبر.....

ساختمان پارلمان انگلیس در محاصره دانشجویان

در جریان تظاهرات گسترده ضد دولتی در انگلیس؛
ساختمان پارلمان انگلیس به محاصره دانشجویان معترض درآمد

خبرگزاری فارس: هزاران دانشجوی معترض انگلیسی همزمان با برگزاری جلسه پارلمان این کشور برای بررسی لایحه افزایش شهریه، ساختمان پارلمان این کشور را به محاصره خود درآوردند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، همزمان با برگزاری جلسه پارلمان انگلیس برای بررسی لایحه جنجالی افزایش شهریه دانشجویان در این کشور هزاران دانشجو در حالی که از این طرح دولت به شدت خشمگین بودند، ساختمان پارلمان را محاصره کرده‌اند و با کوبیدن بر طبل‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان پارلمان این کشور برسانند.
حدود 15 هزار دانشجو در اطراف پارلمان انگلیس جمع شده‌اند و هر لحظه بر تعداد دانشجویان معترض افزوده می‌شود.
بی‌بی‌سی با اشاره به حضور گسترده نیروهای پلیس انگلیس برای مقابله با دانشجویان تاکید کرد که پلیس آماده مقابله با دانشجویان معترض است.
گسترش اعتراضات دانشجویی در انگلیس در حالی است که پارلمان این کشور قصد دارد تا ساعتی دیگر در خصوص طرح پیشنهادی دولت برای افزایش شهریه های دانشگاهی اعلام نظر کند.
افزایش شهریه های دانشگاهها فشار زیادی را بر دانشجویان و خانواده های آنها وارد خواهد کرد؛ اعتراضات دانشجویی در انگلیس در حالی رو به افزایش است که این کشور طی هفته های اخیر شاهد موج اعتراضات وسیع دانشجویی بوده و برخی از این اعتراضات به خشونت کشیده شده است .
بر اساس این طرح شهریه کلیه دانشگاههای انگلیس با دو برابر افزایش از 3290 پوند به بیش از 6 هزار پوند خواهد رسید.


قدردانی آیتالله نوری همدانی از مواضع جلیلی

در دیدار با افسران و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛
قدردانی آیت‌الله نوری همدانی از مواضع جلیلی در مذاکرات 1+5
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آیت الله نوری همدانی، از مذاکرات شجاعانه دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با گروه1+5 قدردانی کرد و عدم برخورد انفعالی با دشمنان را از مهمترین اصول در دین مبین اسلام دانست.