سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

رو نمایی از چهار ماهواره ایرانی

با حضور رییس جمهوری در نمایشگاه هوافضا؛
چهار ماهواره فجر ، رصد ، امیر کبیر و ظفر رونمایی شد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران - چهار ماهواره ملی فجر ، رصد ، امیر کبیر 1، ظفر و کاوشگر 4 با حضور رییس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوافضا ، رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی‌نژاد صبح دوشنبه با حضور در محل اجلاس سران و در حالی که از سوی سردار وحیدی وزیر دفاع همراهی می‌شد، از نزدیک در جریان تحولات و دستاوردهای ایران در عرصه هوافضا قرار گرفت.
ماهواره ملی بومی فجر اولین ماهواره بومی سنجشی کشور است که دارای توانمندی مانور مداری است که در شرکت صاایران وابسته به وزارت دفاع ساخته شده است.
ماهواره‌های "ظفر"، "رصد" و "دانشجویی امیرکبیر 1" نیز به ترتیب توسط دانشگاه‌های علم و صنعت، مالک اشتر و امیرکبیر تولید شده‌اند.

حمایت عضو ارشد اخوان المسلمین از 'امام خامنه ای'،'احمدی نژاد

وقتی انقلابیون مصر بی بی سی فارسی را ناکام می گذارند
حمایت عضو ارشد اخوان المسلمین از "امام خامنه‌ای"،"احمدی نژاد شجاع" و "حق هسته‌ای ایران"
منبع:شبکه ایران
الهلباوی در گفت‌وگو با شبکه بی بی سی فارسی در پاسخ به این گفته مجری که وزیر امورخارجه مصر اظهارات رهبر انقلاب را رد کرده گفت: وزیر خارجه کنونی مشروعیت ندارد؛ ضمن اینکه وی باید از رهبر ایران بدلیل موضع‌گیری که در قبال انقلاب مصر داشته سپاسگزار باشد.

پس از آن که مردم مصر در یک اقدام خودجوش به پخش فایل صوتی و متن خطبه اخیر رهبر انقلاب درباره مصر پرداختند، یک عضو اخوان المسلمین مصر نیز یکشنبه شب از رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تشکر کرد و ابراز امید نمود ملت مصر رییس جمهوری "شجاع" مانند احمدی ن‍‍ژاد داشته باشند.  
به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاریها؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی در یک برنامه زنده از یک عضو اخوان المسلمین مصر پرسید: رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته در مورد اتفاقات مصر اظهار نظر کرده و گفته اند یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است واکنش اخوان المسلمین به صحبت های ایشان چیست؟

کمال الحلباوی پاسخ داد: من از "امام" خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم .

وی افزود:‌ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند و مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند. بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود، این خواسته ملت است .
"کمال توفیق الهلباوی" در ادامه و در پاسخ به این گفته مجری که وزیر امورخارجه مصر این اظهارات رهبر انقلاب را رد کرده است، گفت: "این دولت باید کنار برود و وزیر امور خارجه کنونی نیز مشروعیت ندارد؛ ضمن اینکه او از روابط بین مسلمانان اطلاعی ندارد."
عضو ارشد جمعیت اخوان المسلمین افزود: "وزیر خارجه مصر باید از رهبر ایران سپاسگزار باشد که درباره انقلاب مصر چنین موضع‌گیری کرده است."

وی در ادامه با اظهارنظر درباره آقای احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، افزود: احمدی‌نژاد فردی شجاع است و سخنان خود را با شجاعت بیان می‌کند.
 الهلباوی گفت: من کاری به موضع‌گیری احمدی‌نژاد ندارم ولی بریتانیا و آمریکا نمی‌خواهند کشورها پیشرفت کنند.
عضو ارشد جمعیت اخوان المسلمین همچنین تصریح کرد: تمام کشورها حق دارند از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار شوند.

بی بی سی در ادامه حوادث انتخابات ایران را برای مشابهت سازی با اعتراض انقلابی مردم مصر پیش کشید که کمال الحلباوی در پاسخی زیرکانه گفت:" من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم."


نامرئی کردن اشیاء ممکن شد!

نامرئی‌کردن اشیاء ممکن شد!
منبع:شبکه ایران
دانشمندان در انگلیس، وسیله‌ای در حد تحقیقاتی برای نامرئی‌کردن اشیاء کوچک ابداع کردند.

به گزارش شبکه ایران، هرچند تاکنون به نظر می‌آمد که نامرئی‌کردن اشیاء فقط منحصر به فیلم‌های علمی تخیلی است، اخیراً دکتر شانگ ژنگ (چینی تبار) و محققان همکارش در دانشگاه بیرمنگام انگلیس، وسیله‌ای اختراع کرده‌اند که با استفاده از اشعه لیزر می‌تواند اشیاء کوچک را به نظر نامرئی جلوه دهد.
بنابر گزارش واحد مرکزی خبر، این وسیله قادر است با شکست نور لیزر ساطع شده از شیئ کوچک، مانند گیره کاغذ، با استفاده از منشور ساخته شده از ماده کانی خاصی، نور را به نحوی منحرف کند که به چشم بیننده نرسد.
همین امر باعث می‌شود که شخص بیننده شیئ مورد نظر را نتواند ببیند. البته در حال حاضر، این پدیده فقط با نگاه کردن به شیئ از فیلتری مخصوص قابل استفاده است.
اگر فناوری این دستگاه تحقیقاتی، به حدی پیشرفت کند به بتواند اشیاء بسیار بزرگ یا حتی بدن انسان را مخفی یا نامرئی کند، آنگاه یکی از استفاده‌های اجتناب‌ناپذیر آن در زمینه‌های نظامی، مانند نامرئی‌کردن هواپیماها و زیردریایی‌ها، یا سایر تجهیزات نظامی در میدان نبرد خواهد بود.


نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین

در سالروز شهادت امام رضا(ع)

نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین اقامه می‌شود

منبع:خبرگزاری برنا

نماز جمعه این هفته تهران توسط رهبر فرزانه انقلاب اقامه می‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) اقامه می‌شود.



پرواز بالگردها بر فراز کاخ ریاست جمهوری

پرس تی وی خبر داد؛
پرواز بالگردها بر فراز کاخ ریاست جمهوری؛ گمانه‌زنی‌ها درباره فرار مبارک
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد که چندین بالگرد بر فراز کاخ ریاست جمهوری مصر به پرواز درآمدند.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد که چندین بالگرد بر فراز کاخ ریاست جمهوری مصر به پرواز درآمدند.

کارشناسان این شبکه تصریح کردند که به احتمال فراوان حسنی مبارک رئیس رژیم مصر با این بالگردها از قاهره گریخته است.

همچنین این شبکه اعلام کرد که دولت واشنگتن از دیپلمات‌های غیرضروری در قاهره خواسته تا سفارت واشنگتن در قاهره را ترک کنند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره اعلام کرد که "ریچارد هاس " رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفته است که عمر حکومت مصر کوتاه خواهد بود.

پرس تی وی در ادامه ارتباط مستقیم با خبرنگار خود در مصر اعلام کرد که صدها نفر در مراکش در حمایت از مردم مصر و بر ضد حکومت حسنی مبارک در مقابل سفارت مصر در رباط تظاهرات کردند.

این شبکه در ادامه به نقل از "محمد البرادعی " از رهبران معارض مصری اعلام کرد که حسنی مبارک باید تا قبل از روز جمعه استعفا بدهد.


خروج 'مبارک' از مصر قوت گرفت

اختصاصی/
خروج "مبارک" از مصر قوت گرفت
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
قاهره - همزمان با ششمین روز تظاهرات گسترده علیه رژیم مصر ،روز یکشنبه موضوع خروج " حسنی مبارک " از این کشور قوت بیشتر گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا از قاهره ، در مجامع عمومی و مردمی شنیده می شود دو راه حل برای پاسخ به تظاهرات مردمی در کاخ ریاست جمهوری مصر در دست بررسی است .
نخست اعلام برکناری حسنی مبارک و خروج آرام وی از کشور و دوم اینکه مبارک برکنار شود و ضمن ماندن در مصر تعهداتی از جمله عدم محاکمه به وی داده شود.
گفته می شود در صورت خروج مبارک از قاهره بیشترین احتمال در زمان حاضر فرار وی به لندن و یا عربستان سعودی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا از قاهره، امور کشور مصر در حال حاضر به سمت خارج شدن کامل حسنی مبارک رییس جمهور این کشور از قدرت و به قدرت رسیدن "عمر سلیمان" معاون وی به صورت موقت پیش می رود.
بخشی از ارتش مصر از صبح روز یکشنبه تلاش دارد کنترل امور کشور را به دست بگیرد .
این در حالیست که بخش زیادی از ارتش مصر معتقد است باقی ماندن حسنی مبارک در کشور در سایه اعتراض های مردمی هزینه سنگینی بر دوش نظامیان این کشور خواهد گذاشت .
برخی از منابع معتقدند سران نظامی سابق چون "حبیب عادلی" وزیر کشور که مسؤول سوق دادن مصر به سمت هرج و مرج است و همچنین تاجران بزرگ و ثروتمندانی که از وضعیت سوء استفاده کردند به شکل گسترده محاکمه شوند.
آخرین گزارش های دریافتی از قاهره نیز حکایت از آن دارد که ششمین روز از تظاهرات مردمی علیه رژیم حسنی مبارک با فرار سربازان از پایگاه های ارتش مصر، شکل تازه ای به خود گرفت.
ارتش مصر که برای مقابله با مردم این کشور به خیابان ها فراخوانده شده روز یکشنبه بیش از روزهای قبل روی خوشی به دستورهای نظامی نشان نداد و سربازان بدون مقاومت لوازم و تجهیزات خود را به مردم واگذار کردند.
در میادین و خیابان های شهرهای بزرگ مصر از جمله قاهره مردم عادی دیده می شوند که با خودروهای ارتشی از جمله خودروهای زرهی و تانک را در اختیار دارند.
ناظران سیاسی معتقدند در صورت روشن شدن موضع ارتش مصر
رژیم مبارک سقوط خواهد کرد.

فردا تظاهرات "جمعه خشم "

فعالان سیاسی مصر فراخوان دادند؛
مشارکت میلیونی مردم مصر؛ فردا در تظاهرات "جمعه خشم "
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: فعالان سیاسی مصر با انتشار بیانیه‌هایی در سایت "فیس بوک " ملت مصر را به حضور گسترده و پر شور در تظاهرات روز جمعه که آن را "جمعه خشم " نامیده‌اند،‌ فراخواندند.ادامه خبر.....


عیدی 318 هزار تومانی برای بازنشستگان

در پاسخ به ایرنا؛
معاون رییس جمهور از پرداخت عیدی 318 هزار تومانی به بازنشستگان خبر داد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
تهران - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: عیدی بازنشستگان براساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امسال 318 هزار تومان تعیین شده است. ادامه خبر.....