سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

بانک توسعه تعاون مجری طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) میشود

اختصاصی/رییس سازمان ثبت احوال کشور:
اجرای طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) به بانک توسعه تعاون واگذار می شود
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
تهران - رییس سازمان ثبت احوال کشور از واگذاری اجرای طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) به بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: امید است این بانک به زودی پرداختی های خود را به متولدین سال 90 آغاز کند. ادامه خبر.....

افزایش تعطیلی عیدفطر

میر تاج الدینی:
افزایش تعطیلی عیدفطر موجب تقویت همبستگی و وحدت بیشتر می‌شود
منبع:شبکه ایران
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت:پیشنهاد افزایش تعطیلی عید سعید فطر برای تکریم، تجلیل،بزرگداشت و تقویت همبستگی و معنویت این عید بزرگ و نهادینه کردن برنامه های اسلامی ارایه شده است.ادامه خبر.....

سومالی در آستانه فاجعه انسانی

سومالی در آستانه فاجعه انسانی
منبع:شبکه ایران
سومالی همانند شمار دیگری از کشورهای شاخ آفریقا با گرسنگی و خشکسالی شدیدی رو به رو می باشد و چنانچه اقدام سریع و عملی صورت نگیرد، دنیا بزودی شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از منابع خبری، سومالی تنها با هشت میلیون جمعیت نزدیک به 2 میلیون گرسنه دارد که چنانچه اقدامات کمک رسانی سریع صورت نگیرد شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست خواهند داد.
در همین حال اتحادیه آفریقا تلاش‌های گسترده ای برای جمع آوری 2 میلیارد دلار کمک برای قحطی زدگان کشورهای شاخ آفریقا آغاز کرده است و باید به این تلاش های خود ادامه دهد.
این نهاد قاره ای فردا دوشنبه کنرانس خبری با حضور جمعی از مقامات بلند پایه آفریقا با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری کنفرانس بررسی اوضاع انسانی در شاخ آفریقا ترتیب خواهد داد .
اتحادیه افریقا در این بیانیه تحت عنوان (آفریقای واحد و صدای واحد در برابر قحطی و گرسنگی ) از همه اعضای این اتحادیه ، بخشهای خصوصی در آفریقا ، جامعه بین المللی و آفریقاییهای مهاجر در کشورهای خارجی و امدادرسانان در سراسر جهان خواست به اشکال مختلف کمک کنند تا اعتبار مالی لازم برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از خشکسالی و قحطی در شاخ آفریقا فراهم شود .
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از آدیس آبابا، پیش بینی می شود اتحادیه آفریقا مبلغ دو میلیارد دلار برای ارسال کمکهای ضروری برای قحطی زدگان شاخ آفریقا جمع آوری کند.
انتظار می رود ژان پینگ رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ، جری راولینگز رئیس جمهور سابق غنا و نماینده اتحادیه آفریقا در امور سومالی و برخی شخصیت‌های دیگر در کنفرانس خبری روز دوشنبه به سوالات خبرنگاران درباره اوضاع بحرانی در کشورهای شاخ آفریقا به ویژه سومالی پاسخ بدهند.

جنبش اعتراضی در اسرائیل

تحلیل پایگاه خبری "الجزیره " از تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی
جنبش اعتراضی اسرائیل در نتیجه سرخوردگی‌ و نارضایتی‌ها شکل گرفت
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: احتمالا اعتراض کنندگان کانون تمرکز خود را وسیع‌تر از مسائل اجتماعی و اقتصادی کنند به طوری که ممکن است مصرانه خواستار حقوق برابر برای عرب‌های اسرائیلی شوند یا به اشغال اسرائیل در سرزمین فلسطین پایان دهند.ادامه خبر.....


تبلیغات اسلامی باید متنوع باشد

آیت الله مکارم شیرازی: تبلیغات اسلامی باید متنوع باشد
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
قم ـ حضرت آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" از مراجع تقلید تاکید کرد: تبلیغات اسلامی باید متنوع بوده و منحصر به مساجد نباشد.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز شنبه در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س)، افزود: برای تبلیغ اسلام باید از روزنامه، صدا و سیما، اینترنت، اردوهای دانشجویی، تجمع در حرم خانه خدا در ایام حج و هر فرصت مناسب دیگری استفاده کرد.
وی گفت: پیامبران الهی از جمله حضرت نوح(ع) نیز از شیوه های مختلف تبلیغی استفاده می کردند که دعوت آشکار و پنهان و تبلیغ توام با بشارت و انذار، بخشی از آن بود.
وی در ادامه مباحث تفسیری خود با اشاره به آیه هشت سوره نوح(ع)، بشارت را شامل بشارت معنوی ومادی دانست و افزود: خداوند با بشارت مومنان به باغ های پربرکت بهشتی و نهرهای فراوان آن و سایر نعمات، انسان را به شایسته بودن و انجام اعمال صالح تشویق می کند.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: جلوه ای دیگر از دعوت پیامبران انذار است که در آن بندگان از عقوبت انجام گناهان ترسانده می شوند.
وی گناه را سرچشمه بلاهای دنیوی بیان کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) در پاسخ به کسانی که از خشکسالی و قحطی به نزد ایشان شکایت برده بودند امر به ترک گناه و استغفار فرمودند.

تازه داماد ، برادرزنش را کشت

دفن جسد در اتاق خواب خانه ویلایی
تازه داماد ، برادرزنش را کشت
منبع:جام جم آنلاین
جام جم آنلاین: تازه داماد ، برادر زنش را به خاطر 5 میلیون تومان به قتل رساند و جسد وی را در اتاق خواب خانه ویلایی دفن کرد.ادامه خبر.....

الگوی خانم شیرزاد!

بازنمایی نقش زن در رسانه ملی با تکیه بر الگوی خانم شیرزاد!

منبع:رجانیوز

1-چهارم ژانویه 2011 یعنی حدود شش ماه پیش، مایکل سانگوئینتی، افسر پلیسِ کانادایی، حین صحبت های‌اش در دانشگاه یورک درباره  پیشگیری از جرم گفت: «برای آن که زنان امنیت داشته باشند، نباید مانند زنانِ هرزه لباس بپوشند.»

همان یک جمله‌ی افسر پلیس کانادایی موجب شد تا فعالان حقوق زنان در تورنتوی کانادا برنامه‌ای اعتراضی را سازمان دهی و اجرا کنند به نامِ "راهپیماییِ زنانِ هرزه" تا فریاد بزنند که قربانی نباید در جایگاه مجرم بنشیند و هیچ کس حق محدود کردن پوشش آن‌ها را ندارد!ادامه مطلب.....


شکاف میان فقیر و غنی در انگلیس

اختصاصی
نویسنده انگلیسی: شکاف میان فقیر و غنی در انگلیس سال به سال بیشتر می شود
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
لندن - یک نویسنده انگلیسی گفت: شکاف میان فقیر و غنی در انگلیس سال به سال بیشتر می شود و به همین دلیل و برخی دلایل دیگر، شورش های اخیر در این کشور خیلی هم دور از انتظار نبود. ادامه خبر.....

اوباما در مراسم افطار کاخ سفید!

در مراسم افطار کاخ سفید؛
اوباما: آمریکا مردمی با عقاید و پیش‌زمینه‌های متفاوت را نمی‌پذیرد
منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم افطار کاخ سفید خطاب به مسلمانان آمریکا تصریح کرد که کشور آمریکا نباید به سادگی افرادی با عقاید و پیش‌زمینه‌های متفاوت را بپذیرد و آمریکا باید تنها برای مردم خود تلاش کند.

ادامه خبر.....