سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسانیوز - سایت خبری و اطلاع رسانی

اسناد جدیدی از نقش آمریکا در برخی ترورها

با سخنرانی جلیلی در اجتماع مردم در 13 آبان
فردا اسناد جدیدی از نقش آمریکا در برخی ترورها منتشر خواهد شد

خبرگزاری فارس: پیرو سخنرانی دیروز مقام معظم رهبری و اعلام این مطلب که " 100 سند از نقش امریکا در ترورهای ایران و منطقه داریم که آبرویشان را خواهد برد" احتمالا فردا در سالروز تسخیر لانه جاسوسی برخی از این اسناد اعلام عمومی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: فردا اسناد جدیدی از نقش آمریکا در برخی ترورها منتشر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد برگزاری مراسم 13 آبان اعلام کرد که سعید جلیلی دبیرشوایعالی امنیت ملی فردا در اجتماع دانشجویان و دانش آموزان در مراسم 13 آبان سخنرانی خواهد کرد.
شنیده ها حاکی از این است که پیرو سخنرانی دیروز مقام معظم رهبری و اعلام این مطلب که " 100 سند از نقش امریکا در ترورهای ایران و منطقه داریم که آبروی‌شان را خواهد برد" فردا در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، احتمالا به برخی از آن اسناد اشاره خواهد شد.


عزیمت دانش آموزان فسا به مناطق عملیاتی

بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان فسا به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت کردند

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

شیراز - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا گفت: در قالب طرح اعزام از مدرسه تا مدرسه ، نخستین کاروان متشکل از یک هزار و 100 نفر از دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان فسا با 25 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت کردند.

سرهنگ پاسدارعلی اسماعیلی ، در آیین اعزام این دانش آموزان ، هدف از اجرای طرح از مدرسه تا مدرسه را آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ایثار وشهادت وتقویت روحیه معنوی انان عنوان کرد و اظهار داشت: 150 نفر از عوامل اجرایی سپاه واداره اموزش وپرورش شهرستان فسا ، این دانش آموزان را همراهی می کنند.

وی گفت : در این اعزام ها ، تجربیات دفاع مقدس توسط راویان برجسته کشوری درمناطق عملیاتی بیان و به دانش اموزان منتقل می شود.

اسماعیلی افزود : مرحله دوم ، اعزام از مدرسه تا مدرسه برای پسران دانش آموزومرحله سوم آن برای دختران دانش آموز این مقطع انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در مجموع سه هزار نفر دانش آموز دختر وپسراین شهرستان که درس آمادگی دفاعی را می گذرانند برای طی مراحل عملی این واحد درسی طی سه مرحله به مناطق جنگی شلمچه اعزام می شوند.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز، واقع شده است.ک/2


مرمت بخش هایی از مسجد تاریخی جامع فسا

مرمت بخش هایی از مسجد تاریخی جامع فسا درحال انجام است

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

شیراز- معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: هم اکنون مرمت بخش هایی از مسجد تاریخی جامع فسا که به دوره قاجاریه تعلق دارد، درحال انجام است.

به گزارش دریافتی ایرنا ، عبدالرضا نصیری افزود: با توجه به فرسودگی بخش هایی از بنا و لزوم اجرای عملیات مرمت و نیز ضرورت همگون کردن کف شبستان با استفاده از مصالح سنتی ، مرمت مسجد جامع فسا در سال جاری و ازمحل اعتبارات سال 89 در دستورکار این معاونت قرار گرفت .

وی بیان کرد: برهمین اساس اجرای کف سازی و کف فرش شبستان با استفاده از مصالح سنتی ،اجرای سنگ های ازاره شبستان مسجد، تعمیرات آجری در بخش زیرین کار و اندود خاک و گچ سنتی به صورت تراش در بدنه و سطوح قائمه و طاق و تویزه ها بااختصاص اعتباری حدود 560 میلیون ریال هم اکنون دردست اجراست و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی رو به پایان است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، این اثر در بافت مرکزی شهرستان فسا واقع شده است و ورودی مسجد از ضلع شرقی و در نمای بیرونی این ضلع، کاشی‌های رنگی با آیات قرآنی و همچنین نقوش هندسی به چشم می‌خورد و پس از در ورودی وارد فضایی مستطیل شکل می‌شویم که پوشش سقف آن به صورت عرقچین و نمای داخلی این فضا با آجر نماکاری شده است و در طرفین این فضا هر کدام دو اتاق دارای طاق تویزه است. بدنه اصلی این مسجد با کاه‌گل اندود شده که اخیرا نیز گچ‌کاری و رنگ‌آمیزی شده است.

کف‌فرش این اتاق‌ها با کاشی فرش شده است ودر بدنه اتاق‌ها نیز طاق‌نماهایی به کار رفته است و هر اتاق نیز دری فلزی به طرف حیاط مسجد دارد و حیاط مسجد به صورت مربع‌شکل و کف این حیاط با کاشی کف‌ فرش شده است و در وسط حیاط یک حوض مستطیل شکل وجود دارد که حوض اصلی مسجد نیز در این قسمت بوده است.

ضلع جنوبی این بنا دارای هشت حجره وبا آجر تزئین شده است وفرم معماری شبستان اصلی مسجدنیز به صورت مربع‌شکل و دارای 9 جرز(ستون) است که پوشش سقف بر روی این جرزها(ستون‌ها) اجرا شده است. در بدنه ضلع جنوبی شبستان چهار حجره با پوشش سقف طاق مانند وجود دارد که در هر یک از حجره‌ها طاقچه‌ای به ابعاد 1×1 متر تعبیه شده است.

انتهای این ضلع کتیبه‌ای سنگی در بدنه دیوار به صورت محراب وجود دارد که دور تا دور آن را آیات قرآنی به صورت حجاری دربر گرفته است.

در ضلع غربی شبستان، محرابی وجود دارد که با سنگ‌های مرمر تزئین شده و قسمت فوقانی آن مزین به کاشی‌های رنگی و نقوش اسلیمی و آیات قرآنی است.

در قسمت شمالی شبستان پوشش سقف به صورت عرق‌چین است و مصالح به کار رفته در این شبستان آجر و سنگ با ملاط گچ است و در قسمت فوقانی این شبستان طاقچه‌هایی تعبیه شده که برای قرار گرفتن وسایل روشنایی در مسجد است.

در بدنه جرزها نیز به وسیله گچ شبه طاقچه‌هایی به چشم می‌خورد که به منظور نگهداری کتب مقدس و مهرهای نماز احداث شده است و بدنه شبستان با گچ اندود و روی آن نقاشی شده است وهمچنین تزئینات به کار رفته در این بنا گچ‌بری، نقاشی‌های سقفی و آیینه‌کاری است.

این بنای تاریخی با شماره ثبتی 21889 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.ک/1


چند طرح بیمارستانی در فسا راه اندازی شد

چند طرح بیمارستانی در فسا راه اندازی شد

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

بخش های انژیوگرافی وآی سی یو بیمارستان ولی عصرفسا ودستگاه سنجش تراکم استخوان بیمارستان دکترعلی شریعتی و دستگاه های زباله سوزبیمارستان ولی عصر، شنبه راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دکترپیمان ایزدپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی فسا در آیین راه اندازی این طرح ها گفت: دستگاه آنژیوگرافی وتجهیزات بخش آنژیوگرافی وتجهیزات بخش آی سی یو وجراحی قلب ونیز ست جراحی قلب در بیمارستان ولی عصر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی فساتامین شده است.

وی گفت: دستگاه سنجش تراکم استخوان بیمارستان شریعتی فسا با اعتباری بالغ بریک میلیارد وپانصد میلیون ریال و دستگاه های زباله سوز بیمارستان ولی عصر برای سوزاندن زباله های عفونی ودفن بهداشتی زباله های بیمارستانی با اعتباری بالغ بردو میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی افزود: افزایش فضای فیزیکی اتفاقات وتفکیک ورودی بیماران بستری وسرپایی با اعتباری بالغ برپانصد میلیون ریال راه اندازی شد.ک/2


مهریه ام را به نیت پنج تن برگزیدم

با زوج‌های آسمانی/8

مهریه‌ام را به نیت پنج تن برگزیدم/می‌خواهم در کنار همسرم کامل شوم

منبع:خبرگزاری برنا

به نیت پنج تن، 5 سکه را به عنوان مهریه در نظر گرفته‌ام، چراکه آنها، برجسته‌های اسلام و شیعه هستند و امیدوارم نگاهشان همیشه به ما باشد و در زندگی مشترک دستم را بگیرند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در میان آنهایی که مهریه‌های گران و کذایی را برای با هم بودن انتخاب می‌کنند، کسانی هستند که آسمانی ازدواج می‌کنند و با 14 سکه یا کمتر از آن به خانه بخت می روند. برنا در گزارش‌هایی به زندگی این زوج ها و نگاهشان به زندگی می پردازد...

عاطفه.س هفت سال است که زندگی مشترک خود را شروع کرده و فقط پنج سکه را به عنوان مهریه برای شروع زندگی مشترک انتخاب کرده است.

این زن جوان درباره دلیل انتخاب این عدد برای مهریه‌اش گفت: به نیت پنج تن این میزان مهریه را در نظر گرفته‌ام، چراکه آنها، برجسته های اسلام و شیعه هستند و امیدوارم نگاهشان همیشه به ما باشد و در زندگی مشترک دستم را بگیرند.

وی با بیان اینکه خوب زندگی کردن برای من مهم است و مهریه هیچ جایگاهی ندارد، افزود: من برای گرفتن مهریه ازدواج نکرده ام، می خواستم تکامل پیدا کنم.

عاطفه ادامه داد: پشتوانه من در زندگی همسرم است نه مهریه و اگر قرار باشد او تخریب شود، من پشتوانه ای ندارم نه اینکه با کم بودن میزان مهریه بی پشتوانه شوم.

این زن جوان با بیان اینکه خوشبختی در داشتن همسر معتقد و قابل اتکا است، تأکید کرد: مهریه کم مقاومت ما را در برابر مشکلات زیاد می کند و از تصمیمات احساسی و لحظه ای جلوگیری خواهد کرد، چراکه مهریه زیاد این ذهنیت را ایجاد می کند که پشتوانه مالی داریم و خیلی نمی شود نگاهمان را به زندگی متمرکز کنیم.


قرار نیست در پرسپولیس سمتی بگیرم

پس از دیدار با علی پروین
باقری: قرار نیست در پرسپولیس سمتی بگیرم، فقط کمک می‌کنم
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: باقری: قرار نیست در پرسپولیس سمتی بگیرم، فقط کمک می‌کنم

خبرگزاری فارس: کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس پس از دیدار با علی پروین گفت: صحبت‌هایی انجام داده‌ایم اما قرار نیست سمتی بگیرم. ادامه خبر.....

 

ازدواج سخت، اما طلاق آسان

امام جمعه موقت کازرون:
ازدواج به سختی اما طلاق به راحتی صورت می‌گیرد
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: ازدواج به سختی اما طلاق به راحتی صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کازرون با اشاره به سخت‌گیری‌هایی که برای ازدواج جوانان در جامعه صورت می‌گیرد، گفت: ازدواج به سختی اما طلاق به آسانی انجام می‌شود. ادامه خبر.....

 

بازدارندگی نیروی دریایی ایران

اذعان تحلیلگر آمریکایی:
بازدارندگی نیروی دریایی ایران بیشتر از بمب اتمی است
منبع:خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس: بازدارندگی نیروی دریایی ایران بیشتر از بمب اتمی است

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر آمریکایی ضمن اذعان به قدرت بالای نیروی دریایی ایران نوشت: به عکس سلاح هسته‌ای که نوعی بازدارندگی انفعالی ایجاد می‌کند، توان نیروی دریایی ایران به این کشور بازدارندگی فعال بخشیده است. ادامه خبر.....